Sjukdom!

Hallå!
I mitt förra inlägg stod det om hur svullen jag var i halsen. Igår åkte mamma och jag in till nya vårdcentralen i Lysekil för att ta lite prover på vad det kunde vara. Fick ta stick i fingret, urinprov och hals prov.
Mitt Urin prov visa då att jag hade röda och vita blodkroppar och läkte äggvita ut i urinet och det ska man tydligen inte gör (vet inte vad det betyder) Så dom vill skicka vidare mig till Näls akutmottagning i Vänersborg.
Det var en lång och jobbig väntan! Mådde väldigt dåligt ett tag men fick en Alvedon efter ett tag och då blev det bättre. Kunde då få i mig lite saft och te. Hade inte ätit på ett dygn så var lite tom i magen.
Till slut när vi fick träffa docktorn så undersökte hon mig sen kom en sjuksköterska som tog blodprov, halsprov och så fick jag lämna ett nytt urin prov. Efter ännu än väldigt lång väntan så kom docktorn och berätta att jag hade höga infektionsvärden man ska ligga under 8 och jag låg på 131 och sen hade jag ngn typ av halsfluss så nu går jag på Pencellin.
Åkte hem ifrån med mamma vid ca 11.30 och kom hem 21.00!
Men känner mig lite bättre redan, men kanske för att jag "knarkar" Ipren och halstabletter ;) hehe

I dag har jag bara slappat och tittat på Fame!
//
 Lisa Wallin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0