R.I.P

Hej. Denna dagen har varit rätt så omskakande! Min morgon var helt som vanligt det var den nog för alla, ett tag i alla fall! Efter våran första lektion så kallades hela gymnasiet in i våran aula för ett möte. Innan man kom in hörde man rykten från alla kanter och håll, någon har blivit på körd, någon har blivit påkörd. När vi kommer in till aulan står det ett bord på scenen med två tända ljus och vita liljor i en vas. Bra det så förstod man vad som hade hänt. Efter en stund kommer en man upp på scenen och berättar att Jens Blomstrand omkom i dag när han var på väg till bussen....
Han hade varit sen och tagit cykeln till bussen, vet inte hur det gick till så tänker ju inte hitta på något men han blev överkörd av bussen och dog direkt. Hans mamma hade varit där och hållit om honom...
Jag kände inte Jens men jag vet vem han var. Han gick i samma klass som flera av min vänner så känner ett stort medlidande för vänner, familj, dom som satt i skolbussen och alla andra.
Det är så jäkla tragiskt och slöseri på människoliv när sånna här olyckor inträffar, livet är verkligt orättvist ibland och skört.

Som ni förstår har det inte varit någon bra da i dag. De flesta har nog känt sig omskakade av de som hänt. Jag känner mig ledsen och mår illa. Man sitter och tänker på saker som: tänk om han cyklat 5 sekunder senare då kanske det inte hade inträffat, eller tänk om han var ovän med någon i familjen och man inte hinner säga förlåt. Tanken är så hemsk!

R.I.P Jens Blomstrand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0