Nr 2

Min Kärlek

Hej! Min kärlek alltså. Han är en halvmeter längre än mig (192 cm lång), han har brunt tjockt hår och ett par mörkbruna ögon. Han heter Robert Josefsson är född 1991, han är fotbollsmålvakt för A laget i Gilleby, han bor på Orust ca 45 min från mig.. och just nu jobbar han för 2 Grävare.

Det var lite enkel fakta om min "man". 
Vi har en ganska söt liten historia om hur vi träffades som jag ska berätta.
Det började med att jag blev singel våren 2009. Den sommaren umgicks jag mycket med min kära vän Louise. En dag när vi låg och solade på ett berg började hon prata om hennes pojkväns killkompis. Louise pojkvän Nils bor då på Orust (granne med Robert). Och hon sa: "Lisa jag måste bara berätta om en kille på Orust, han är kompis med Nils och om jag inte haft Nils så skulle jag tagit honom, han är super snygg jag måste visa dig honom på facebook när vi kommer hem!" Hon antydde också att han skulle behöva en tjej snart hade hon och Nils kommit fram till.
Så vi åkte hem till henne och hon visa mig hur denna människan såg ut och som hon sa, han var väldigt fin även om jag bara sett han på bild. Sen gick det någon vecka och jag hade inte tänkt så mycket mer på den här killen men en dag frågade hon om jag ville följa med på en cykel utflykt till Orust och sova där en natt för att lära känna hennes pojkvän bättre för jag hade bara träfat honom en gång tidigare och jag tyckte det lät väldigt roligt så vi bestämde en dag när vi skulle bege oss iväg.

Och så kom den dagen vi skulle cykla iväg och vi gick upp kl 06.00 och möttes ovanför buabacken sen bar det iväg med matsäck och ett jätte fint väder. (Det var tur vi började så tidigt annars hade vi väll fått solsting eller något liknande)
Jag som aldrig varit på Orust tidigare hade ingen aning om hur långt det var så det var bara att hänga på Louise som hade kartan.
Vi åkte över med färjan och cyklade in på små vägar, hur mysigt som helst och i var tvungna att korsa flera öar så varje gång vi fick stanna och vänta på små färjorna så satte vi oss ner och fikade, så jäkla mysigt!
Det tog ca 3 timmar att ta oss hem till Nils hus och när vi kom fram så var han i väg och jobbad så Louise sa att vi skulle åka dit och överraska honom för han trodde att vi skulle komma på kvällen. Så vi satte oss på cyklarna igen (pain in the ass) - kan jag lova!
När vi cyklat i tio min frågade jag om vi var framme snart för min cykelsadel var lös och det gick knapp att sitta på den och Louise tyckte lite synd om mig och vågade inte säga hur långt det var kvar så hon sa snart men det var 11 km kvar har jag fått veta i efterhand, haha!
När vi kom fram överraskade vi Nils och sen fanns det ett ställe man kunde bada och sola på bakom hans jobb så vi gick dit och låg där hela dagen tills Nils slutade.
Louise som är blekare än blekast brände så klart sönder hela hennes kropp och fick blåser, det var så synd om henne hehe!

På kvällen sa dem att vi skulle till några av deras kompisar och de hade de sagt till Robert också så första gången jag såg honom var när han kom och hämta oss med bilen.
Nils och Louise hade alltså planerat att vi skulle få träffas så mycket som möjligt under detta dygnet, så på kvällen var vi hos en av deras kompisar som heter Max och grillade. Dagen där på var vi och badade med Robert och några fler tror jag och så var vi med varandra hela dagen innan vi skulle åka hem.

Vi hade inte bytt några nr då eftersom vi knappt kände varandra men sen var Robert och Nils plus några andra killar ute med en båt och la till i Lysekil över natten och Louise berättade det för mig och sa att vi alla skulle träffas igen så de hämtade upp mig efter jobbet och sen gick vi ner mot våran nya strandpromenad i Lysekil som också invigdes den här dagen. Medans killarna köpte öl gick ja o Louise till bryggan och satte oss sen kom killarna och Robert satte sig bredvid mig (detta var på kvällen) och sen började de skjuta raketer från en båt vid hamnen så vi låg på bryggan och tittade upp mot himlen det var så mysigt! :)
Senare bytte vi numer innan jag var tvungen att åka hem och så höll vi kontakten och blev ett par 11/8 -09
Det här var våran lilla historia hur vi mötte varandra.
Tack Louise och Nils :)



Kommentarer
Postat av: elin

aaaw ni är så sussigulliga!! :D <3

2011-01-28 @ 20:13:37
URL: http://eelinnilssons.blogg.se/
Postat av: Lisa

du är pussigullig! :*

2011-01-28 @ 21:42:33
Postat av: sannnnnnapanna

söööötenötarna dååååå! :D

2011-01-30 @ 00:16:10
URL: http://sannnajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0